İç Kalite Güvencesi Politikaları Belgesi

Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ile İlgili Politikalar

  1. Birimin yapılanması dahilinde kontrolcü değil yönlendirici bir yönetsel mekanizma oluşturmak.

  2. İhtiyaçların tespit ve karşılanması anlamında etkin bir iletişim içerisinde hareket etmek.

  3. Çoğulcu, katılımcı, şeffaf bir yaklaşım içerisinde bakış açısı geliştirilerek odak alanlarını belirlemek.

  4. Akademik personelin talepleri dikkate alınarak planlamalar yapmak.

  5. Faaliyet çıktılarının izlenmesi alanındaki mekanizmaları geliştirmek.

  6. Ulusal düzeydeki günden güne artan ve şekil değiştiren hukuksal ihtiyaçlar akademik araştırma konularına doğrudan yansıtmak.

  7. Güncel hukuksal ihtiyaçlar çerçevesinde eğitim müfredatının güncel tutulmasına önem vermek.

  8. Akademik kadrodan düzenli olarak öneri ve talepleri alarak sürece yansıtmak.


Toplumsal Katkı ile İlgili Politikalar

  1. Birimde toplumsal katkı ve sürdürülebilirlik kültürü oluşturmak.

  2. Ulusal ve uluslararası düzeyde gelişmeleri takip etmek ve hukuk alanındaki toplumsal ihtiyaçları belirlemek.

  3. Toplumsal katkı ve sürdürülebilirlik bilincini benimsemek ve toplum yararına çıktılar oluşturmak.

  4. Birimin sunduğu bilimsel yapının çok boyutlu ve sosyal niteliği göz önüne alınarak daha geniş katılımlı ve sosyal odaklı faaliyetlere hız vermek.

  5. Toplumsal katkı ve sürdürülebilirlikle ilgili politikaların oluşturulmasında iç ve dış paydaşların katkısını almak.

  6. Birimin bulunduğu Bolu şehri ile iletişim ve etkinliğin geliştirilmesine öncelik vermek.

  7. Üniversitemizde sürdürülen toplumsal katkı faaliyetlerini sistematik bir şekilde izlemek.


Eğitim Öğretim ile İlgili Politikalar

  1. Adalet bilincini ve insan hakları kültürünü toplumda yaygınlaştıracak, evrensel değerleri benimsemiş, hukukun üstünlüğüne inanmış, her türlü ayrımcılığa karşı duran hukukçular yetiştirmek.

  2. Eğitim öğretim faaliyetlerini öğrenci odaklı şekilde yürütmek ve bu anlamda değişen ve gelişen süreçlerini eğitim öğretime yansıtmak.

  3. Eğitim çıktılarını tespit ederek mezun istihdamını uygun olarak akademik sürece dahil etmek.

  4. Eğitim öğretim sürecinde bilimsel ve hukuksal yetkinlik yanı sıra etik bir şekilde alanında bilim insanı ihtiyacına uygun yetiştirmek.

  5. Eğitim çıktıları çerçevesinde akademik yetkinlik yapısı belirlemek ve bu düzeye ilişkin teorik ve pratik ölçme değerlendirme yöntemlerini eğitim sürecinde uygulamak.

  6. Ulusal ve uluslararası çapta ortak bilimsel programlar çerçevesinde öğrencilere farklı bakış açıları kazandırmak.